Fora Fluisteringen

F

Als klant kunt je twee dingen doen bij ontevredenheid na ontvangst. Eén – en ik vermoed dat de meeste mensen dit doen: – het product retourneren. Of twee: je gaat huiverig een twistgesprek aan met de producent. Dat laatste is wat ik vaak doe tegenwoordig. Ik ben uitermate aanwezig op een forum als het op Support aankomt voor wat betreft Internetzaken.

Behalve toen ik onlangs een cursus ‘Apps maken’ bestelde. Via die cursus werd ik gewezen op een online tool, waarvan men me in dat cursusmateriaal elke knop in die online omgeving uitlegde. Vanzelfsprekend heb ik in mijn toelichting aangegeven, dat iedere hapsnurker ook helemaal zelf tot die conclusies had kunnen komen. En dat ik daarom dat cursusgeld het niet waard vond. Omdat je bij online bestellingen twee weken bedenktijd hebt, kwam ik ermee weg.

Op een andere voet, afgelopen zaterdag schafte ik deze WordPress theme aan, en een halve dag later – omdat ik de site helemaal opnieuw moest inrichten – constateerde ik dat in de reactie widgets de datum van de gepubliceerde reacties absoluut niet klopte. Ik heb eerst zelf verwoede pogingen gedaan om er verbetering in aan te brengen. Totdat ik bij mezelf te rade ging, want voor dat geld mag het product best wel voor 96.25% in orde zijn. Gaandeweg kwam ik erachter dat ook een van de Javascriptjes een conflict aanging met mijn grote trots: mijn Portfolio-plugin.

Ik zocht en vond het Support forum, en gaf aldus aan wat mijn klacht was. Reeds in de vroege volgende ochtend kreeg ik antwoord en na een paar suggesties over en weer – van beide kanten – werd dat probleem zo goed opgelost dat ik er heel erg vrolijk en notabene blij van werd.

Eindelijk had ik hier een producent voor me, die niet vond dat ik een ‘zeikerd’ was, maar ruiterlijk toegaf dat er een ‘bug’ zat in die widget. En dat Javascript-conflict werd tussen neus en lippen – op zijn aanwijzing – ook naar mijn volledige tevredenheid opgelost.

En zo ervaar ik dat herhaaldelijk. Ook als je een WordPress-theme aanschaft via bijvoorbeeld Themeforest.net. Vaak geef ik kleine hints – noem het fluisteringen – waardoor het product nog beter kan worden, en waardoor er nog meer klanten van zullen profiteren.

Niet alleen houden die fora me levendig en alert, maar ook het ideaalbeeld van dat perfecte WordPress-theme houdt me jeugdig. En fris en fruitig als ik jullie dan weer een verse blogpost mag voorschotelen…

Over deze auteur

Pix

Hee hallo, ik ben Irene, mijn nick is Pix, en ik blog sinds 2002. Mijn schrijflust doet me vaak naar het toetsenbord grijpen. Dat alles onder het genot van veel koffie en chocolate bites, gewoon omdat alles nu eenmaal veel mooie - en lekkere - flow vergt. Enneuhm..., mijn haar zit ook nog 'es altijd goed! Zie ook mijn about-pagina.

2 Reacties

Door Pix

Over mij

moiHee hallo, ik ben Irene, mijn nick is Pix, en ik blog sinds 2002. Mijn schrijflust doet me vaak naar het toetsenbord grijpen. Dat alles onder het genot van veel koffie en chocolate bites, gewoon omdat alles nu eenmaal veel mooie - en lekkere - flow vergt. Enneuhm..., mijn haar zit ook nog 'es altijd goed! Zie ook mijn about-pagina.


handtekening

Archief

%d bloggers liken dit: